loading...
سایت ساکنین مسکن مهر پردیس
کانال مسکن مهر پردیس فاز 11
برای اطلاع از آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر پردیس، خصوصا فاز 11 (کوزو) به کانال و گروه این مجموعه در تلگرام بپیوندید و با دیگر ساکنین فاز 11 (دره آرا) همگام شوید. برای عضویت در گوشی همراه خود تصویر زیر را لمس کنید و یا در یکی از چت های تلگرام عبارت pardisema@ را تایپ و وارد گفتگوها شوید.

امین قنبری بازدید : 1511 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)
هفته دوم مهرماه برای شهر جدید پردیس، با شوک خبری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به متقاضیان پردیس در رابطه با زمان تحویل واحدها همراه بود. اگرچه همیشه بازدیدهای مسئولین از شهر جدید پردیس با خبرهای خوب همراه بود اما اینبار اتفاق بگونه دیگری رقم خورد.
مسکن مهر و وزارت راه و شهرسازی
هفته دوم مهرماه 1392، با بازدید مجدد مهندس نریمان از شهر جدید پردیس همراه بود. این دومین بازدید ایشان طی یک ماه اخیر است که در این مدت به این جایگاه منصوب شده اند. به هرحال مهندس نریمان در دو جمله کلیدی این بازدید، در رابطه با زمان تحویل و قیمت تمام شده واحدها اشاره نمودند که:
"طبق برنامه های از پیش اعلام شده اگر مشکل خاصی بروز نکرده و تسهیلات بانکی بموقع پراخت شود تا دو سال و نیم آینده 85 هزار طرح یاد شده در پردیس آماده واگذاری به متقاضیان خواهد بود."
"البته اگر احساس شود که افراد(پیمانکاران) در این زمینه دچار خسران احتمالی شده اند امتیازهایی به آنها واگذار می شود؛ بندی تحت عنوان علی الحساب در این قراردادها گنجاده شده بود که بر اساس آن تلاش خواهد شد افزایش قیمت در حداقل ممکن اعمال شود. "
متقاضیان مسکن مهر پردیس با اشاره به تاکیدات مکرر مهندس نریمان و حتی دکتر آخوندی در رابطه با پایبندی دولت جدید بر تعهدات قبلی مسکن مهر که دو بخش اصلی آن زمان تحویل(18 ماه و متناظرا از آذرماه سال جاری) و قیمت تمام شده واحدهاست، این سخنان را در تناقض با تاکیدات قبلی ایشان می دانند.

به هر روی اخبار رسانه ها در زمینه ایجاد رکود در برخی کارگاه های مسکن مهر در ماه های اخیر، همچنان ادامه دارد؛ بگونه ایکه در ویدئویی که در هفته گذشته خبرگزاری فارس منتشر کرد به بررسی این موضوع در فاز 8(دره بهشت) شهر پردیس پرداخت. در هفته گذشته تاخیر در ساخت و ساز و تحویل واحدها باعث عکس العمل متقاضیان در دو پروژه مسکن مهر پرند و مسکن ویژه تهرانسر گردید که به هر روی امید متقاضیان در شهر پردیس بر تاکیدات مکرر مهندس نریمان و مسئولین شرکت عمران پردیس در تعهد ایشان به سرعت بخشیدن به ساخت و سازها نسبت به دولت گذشته است.
در هفته گذشته مراسم تودیع و معرفه ریاست سازمان ملی زمین و قائم مقام وزیر در مسکن مهر برگزار شد. دکتر آخوندی در بخشی از صحبت های خود اشاره مستقیمی به شهرهای جدید نمود. دکتر آخوندی گفت:"رییس جدید سازمان ملی زمین باید با مدیریت بر بازار زمین، كاری كند كه زندگی در شهرهای جدید كیفیتی بالاتر از كلان‌شهرها پیدا كند، برای این منظور باید نگاه یكپارچه به توسعه‌شهرها و حومه آنها همراه با توسعه یكپارچه حمل‌ونقل از حومه به شهرمادر و برعكس، در دستور كار این سازمان قرار بگیرد. " البته ایشان همچنین اشاره نمود که دولت به دنبال کاسبی با زمین های دولتی نیست.
اخبار ضد و نقیضی در هفته گذشته در زمینه مدت بازپرداخت وام مسکن مهر در رسانه ها منتشر گردید که نهایتا مشخص شد براساس مصوبات قبلی، وام مسکن تعلق گرفته به واحدهای جدید مسکن مهر در شهر پردیس همچنان با بازپرداخت 20 ساله می باشد.
شرکت عمران شهرهای جدید نیز در هفته گذشته، کلیه اعضای هیئت مدیره خود را در دوره جدید شناخت و در این هفته مهندس نریمان به کلیه شهرهای جدید ابلاغ کرد که به هیچ عنوان زیربار تعهد جدید مسکن مهر با ثبت نام های جدید نروند.
در رابطه با خرید و فروش واحدهای مسکن مهر نیز در هفته گذشته مهندس نریمان گفت:"دستورالعمل ممنوع بودن نقل و انتقال اسناد واحدهای مسكونی مهر به دفترخانه های ثبت اسناد و مشاوران املاك كشوراعلام شده است." البته وی در ادامه گفت:"اگر صاحبان مسكن مهر هزینه های زمین را به حساب دولت پرداخت كنند در آن صورت می توانند اقدام به معامله مسكن مهر نمایند."

انبوه سازان
هفته گذشته پس از دو هفته سکوت، ایرج رهبر به عنوان رئیس انجمن انبوه سازان مجددا در گفت و گو با رسانه ها از قیمت ساخت مسکن مهر انتقاد کرد. وی گفت منتظر چراغ سبزهای دولت در زمینه افزایش قیمت هستیم چراکه مصالح افزایش قیمت بی سابقه ای داشته اند. البته همچنان اخبار، از کاهش مستمر قیمت مصالح بخصوص آهن آلات حکایت دارد.

شرکت عمران پردیس
شرکت عمران پردیس در هفته گذشته سه اطلاعیه زیر را صادر نمود.
·اطلاعیه شماره 29 شرکت عمران پردیس/ مستثنی شدن متقاضیان فاز 3 (متقاضیان شرکت سرمایه گذاری پردیس) از استعلام سازمان ثبت اسناد
·اطلاعیه شماره 28 شرکت عمران پردیس/ دستورالعمل نحوه جایگزینی متقاضیان متوفی
·اطلاعیه شماره 27 شرکت عمران پردیس/ توقف قطعی ثبت نام مسکن مهر پردیس

اطلاعیه شماره 27 شرکت عمران پردیس با توجه به دستورالعمل ابلاغی شرکت عمران شهرهای جدید مبنی بر توقف هرگونه ثبت نام و ایجاد تعهد جدید صادر گردیده است. براساس مفاد اطلاعیه شماره 28 نیز عملا در صورتی مسکن مهر به وراث تعلق خواهد گرفت که قرارداد پیش فروش منعقد شده باشد و اگر فوت قبل از این مدت صورت پذیرد، صرفا انتقال مانده حساب متوفی به حساب وکیل وراث ممکن می باشد.
در رابطه با اطلاعیه شماره 29 اما متقاضیان سایر فازها از ابهامات آن و ابراز گلایه نسبت به تبعیض ایجاد شده بین متقاضیان فاز 3 (متقاضیان شرکت سرمایه گذاری پردیس) با سایر متقاضیان گفته اند که امید می رود این ابهامات با پاسخگویی مسئولین امر، همچون گذشته برطرف گردد.
پردیسنما با یادآوری اطلاعیه های گذشته شرکت عمران پردیس به متقاضیان، توصیه می کند ایشان جانب احتیاط را برای تکمیل هر چه سریعتر موجودی خود براساس جداول ارائه شده به ایشان رعایت نمایند؛ چراکه بسیاری از متقاضیان در صف سبز شدن فرم ج قرار گرفته اند و با توجه به تکمیل تعداد متقاضیان در پردیس، در دور بعد با حذف متقاضیانی که آورده حداقلی را نداشته اند تعدادی از متقاضیان جدید در صف جایگزین ایشان می گردند. البته متقاضیان ثبت نامی قبل از سال 1392 که هنوز مشکل فرم ج دارند، با دادن تعهدنامه مجددا در اولویت انتخاب واحد قرار خواهند گرفت و از این رو این عزیزان بایستی هر چه سریعتر برای تعیین تکلیف به کارگزاری مسکن مهر مراجعه نمایند.
در هفته های اخیر و در آخرین بروزرسانی سامانه خدمات شهر جدید پردیس(هوشمند)، زیربخش های جدیدی به بخش "وضعیت پرونده شما" افزوده شده است که همانطور که در دو هفته اخیر اشاره شد، همچنان در زیر بخش گردش حساب بانکی، بعضا متقاضیان اعلام نموده اند که مجموع واریز و برداشتی محاسبه شده، متفاوت از مقادیر گزارش شده در سایت www.maskanmehr.net می باشد که امید می رود این ابهامات و یا تناقض ها مانند موارد سابق بزودی مرتفع گردد.

کارگزاری مسکن مهر و متقاضیان
در كارگزاری مسكن مهر همچون هفته های گذشته، تعدادی از متقاضیان فاز 11 برای انتخاب واحد و یا امضای صورتجلسه انتخاب واحد به جای قرارداد سابق به این کارگزاری فراخوانده شدند. متقاضیان این فاز را اما حالا می توان پرانتقادترین متقاضیان نسبت به برآورد اخیر مهندس نریمان نسبت به زمان تحویل واحدها دانست چرا که امیدوارترین متقاضیان برای تحویل زودهنگام واحدها در هفته های گذشته، این متقاضیان بودند. امیدی که بسیاری از متقاضیان، براساس آن اقدام به برنامه ریزی برای زندگی شخصی خود نموده بودند.
اما خبر خوش هفته متعلق به متقاضیان فاز 8 بود؛ جاییکه بعد از شش هفته توقف انتخاب واحد، در هفته جاری تعدادی از متقاضیان برای انتخاب واحد فراخوانده شده اند. براساس شنیده ها برخی از متقاضیان فاز 8(دره بهشت) که در مردادماه سال گذشته ثبت سامانه شده اند در انتهای هفته گذشته، دعوتنامه برایشان ارسال گردیده است. همچنین در هفته گذشته تعدادی از متقاضیان فاز 8 به کارگزاری مراجعه کردند تا صورتجلسه انتخاب واحد خود را تحویل بگیرند(از جمله برخی متقاضیان شرکت های جهاد نصر زنجان، امیر ساوالان کومه و کیا دژ پرشین).
متقاضیان پروژه انبوه سازان(فاز 5 و 9) اما حالا بیش از یک ماه است که پیگیری های جدیشان را برای تعیین تکلیف هر چه سریعتر پروژه آغاز کرده اند. این پیگیری ها با ارسال نامه اعتراضی به وزیر جدید راه و شهرسازی کلید خورد اما شامل شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت عمران شهر جدید پردیس نیز گردید. در هفته گذشته مجددا متقاضیان این پروژه در شرکت عمران پردیس حاضر شدند و البته اینبار دست پر بازگشتند. اخبار خوب که در صدر آن آغاز انتخاب واحد در این پروژه در ماه های آتی با توجه به تصمیم گیری های صورت گرفته و پیشرفت برنامه ریزی شده بود. همچنین این متقاضیان در پایان هفته، همنشینی ای با هم داشتند تا با جمعبندی پیشنهادات، دست پر به جلسات هفته جاری، از جمله در شرکت عمران شهرهای جدید بروند. به هر روی به نظر می رسد بخش عمده بهبودهای ایجاد شده در تعیین تکلیف وضعیت این پروژه، مرهون پیگیری های متحد این متقاضیان بوده است.

اخبار شهر
در حوزه شهری مهمترین اتفاق هفته، برگزاری یادوراه هفته دفاع مقدس و حضور دکتر محسن رضایی و دکتر حسن عباسی در شهر و ایراد سخنرانی در رابطه با حماسه دفاع مقدس و مقاومت اسلامی بود. همچنین ایرج بیگدلو در مصاحبه با یکی از سایت های خبری عنوان نمود که پیوستن رودهن به پردیس بعید است اما جاجرود به زودی شهر می شود.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 710
  • کل نظرات : 909
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 2738
  • آی پی امروز : 64
  • آی پی دیروز : 168
  • بازدید امروز : 335
  • باردید دیروز : 562
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 16
  • بازدید هفته : 335
  • بازدید ماه : 9,073
  • بازدید سال : 138,699
  • بازدید کلی : 5,216,374