loading...
سایت ساکنین مسکن مهر پردیس
کانال مسکن مهر پردیس فاز 11
برای اطلاع از آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر پردیس، خصوصا فاز 11 (کوزو) به کانال و گروه این مجموعه در تلگرام بپیوندید و با دیگر ساکنین فاز 11 (دره آرا) همگام شوید. برای عضویت در گوشی همراه خود تصویر زیر را لمس کنید و یا در یکی از چت های تلگرام عبارت pardisema@ را تایپ و وارد گفتگوها شوید.

امین قنبری بازدید : 1684 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (3)

قیمت مسکن مهر پردیس از سال گذشته تا کنون حدود 80 درصد افزایش داشته است. مسوولان مسکن مهر معتقدند این افزایش به دلیل افزایش هزینه مصالح و توسعه زیرساخت ها بوده است.

 برای متقاضیانی مسکن مهری که بیشتر از قشر آسیب پذیر جامعه هستند و افزایش قیمت ها چه  به بهانه توسعه زیرساخت ها و چه به بهانه افزایش قیمت مصالح تنها یک معنی دارد باید مبلغ بیشتری بپردازند.
این درشرایطی است که اگر متقاضی به هر دلیلی در یکی از شهرک های مسکن مهر از تقاضای خود انصارف دهد بدون توجه به دلیل آن بعد از انصراف ،برای 2 سال درآن شهرک و 3 سال در سایر نقاط از ثبت نام در مسکن مهر محروم می شوند. 
در شرایط فعلی بازار دلالی خرید و فروش مسکن مهر پردیس آنچنان داغ شده که متقاضیان به دلیل نداشتن سرمایه ترجیح می دهند امتیاز خود را در بازار آزاد بفروش برسانند تا شاید بیشتر از 8 درصد سود شهرک عمرانی پردیس بتوانند امتیاز خود را واگذارکنند. بنابراین مسکنی که روزی با عنوان عدالت محوری و خانه دارشدن قشر آسیب پذیرجامعه بنای آن گذاشته شد این روزها تنها محلی شده برای سود آوری ثروتمندان و دلالان مسکن در حالیکه مسوولان مسکن مهر سکوت اختیار کرده اند. 
در حال حاضر یک واحد 80 متری فاز 11 پردیس در حالی که قراربود با آورده 20 میلیونی تحویل شود به 36 میلیون افزایش پیدا کرده و برای یک واحد در فاز 8 نیز از 32 میلیون به 46 میلیون تومان رسیده است. نکته حائز اهمیت آنکه در اکثر شهرک های عمرانی وام 30 میلیون در دستور کار قرار گرفته تا باری از دوش متقاضیان بردارد اما در شهرک عمرانی پردیس تا کنون وام 25 میلیونی افزایش نیافته و شاید باید دلیل این امر را در اظهارات چند ماه پیش فریبرز واحدی،  مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران جستجو کرد.
به گفته وی کسانی که برای مسکن مهر پردیس ثبت نام می کنند تمکن مالی بالاتری نسبت به دیگر متقاضیان مسکن مهر استان تهران چون شهر جدید پرند دارند.
این درحالی است که مهدی هدایت، مدیر عامل شرکت عمران پردیس، با تایید افزایش قیمت در پروژه های مسکن مهر پردیس تاکید دارد: 3 تا 4 میلیون تومان برای سرعت بخشی به خدمات زیر بنایی مسکن مهر از متقاضیان دریافت می شود.
وی ادامه داد: برخی از پیمانکاران مازاد بر قراردادها اقداماتی برای پروژه های مسکن مهر انجام داده اند که با هماهنگی شرکت عمران پردیس هزینه ها از متقاضیان دریافت می شود.
هدایت در ادامه تصریح کرد: هزینه های اقدامات انجام شده در این پروژه ها توسط شرکت عمران پردیس برآورد و به 3 تا 4 میلیون تومان رسیده است.
مدیر عامل شرکت عمران پردیس در ادامه اظهار داشت: متقاضیانی که قرارداد پیش فروش در فازهای 3 و 9 را دارند باید طبق نظر و مصوبه شرکت عمران پردیس این هزنیه ها را به پیمانکاران پرداخت نمایند.
وی در ادامه توضیح داد: بخشی از هزینه های خدمات زیر بنایی که توسط وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته از متقاضیان دریافت می‌‌شود.
هدایت در ادامه خاطر نشان کرد: هزینه های دریافتی با توجه به متراژ و منطقه از متقضیان دریافت می شود.
این درحالی است که اوایل خرداد ماه سال گذشته،مدیر عامل شهر جدید پردیس از آغاز ثبت نام مسکن مهر در این شهر خبر داد و آورده متقاضیان را بنا به متراژ واحد،15 تا 25 میلیون تومان اعلام کرد. 
درست چند روز بعد از این خبر و قبل از شروع ثبت نام،این قیمتها به 15 تا 30 میلیون تومان تغییر یافت. 
هدایت،شرایط واریز مبالغ را اینگونه اعلام کرد:برای خرید مسکن مهر پردیس، آورده متقاضیان از 15 میلیون تومان آغاز شده و تا 30 میلیون تومان خواهد بود که در مرحله اول ثبت نام باید 5 میلیون تومان به حساب واریز شود و مابقی در طول اجرای پروژه و بنا بر پیشرفت فیزیکی آن از متقاضی دریافت خواهد شد. 
در 16 خرداد ثبت نام از طریق دفاتر پستی آغاز شد و متقاضیان ،فرض را بر واریز 5 میلیون اولیه و واریز حداکثر 25 میلیون تومان در طول اجرای پروژه(به گفته ایشان18ماه)و با توجه به روند پیشرفت پروژه گذاشتند و مدارک خود را ارسال کردند. 
حدود یک ماه گذشت و متقاضیانی که با تکیه بر دارایی های اندک خود،با هزار امید و آرزو بعد از دریافت پیامک برای انتخاب پروژه خود به سوله های عمران پردیس فراخوانده شده بودند، با بنری مواجه شدند که کاخ آرزوی خانه دارشدن بسیاری از آنها را فروریخت. 
در این بنر آورده اولیه به جای 15 تا 30 میلون تومانی که اعلام شده بود،20 تا 32 میلیون تومان نوشته شده بود و آورده اولیه که 5 میلیون اعلام شده بود، تنها برای یک پروژه 5 میلیون و برای سایر پروژه ها 10 میلیون تومان بود. از همه جالبتر،به جای اینکه این مبالغ طبق وعده مسوولان در طول اجرای پروژه و بنا بر پیشرفت فیزیکی آنها مطالبه شود،با اقساط سنگین به فاصله 3 ماه و کلا در 8 ماه مطالبه میشد. 
تعداد زیادی از متقاضیان که با اعتماد به صحبتهای اولیه مدارک خود را ارسال کرده بودند، با دیدن این شرایط ناچار به انصراف شدند درحالیکه این افراد به دلیل ثبت شدن مشخصاتشان در سامانه عمران پردیس،بعد از انصراف ،برای 2 سال در پردیس و 3 سال در سایر نقاط از ثبت نام در مسکن مهر محروم شدند. در حالی که اگر از روز اول مبالغ و شرایط اقساط به درستی اعلام میشد،این افراد هم میتوانستند با تکیه بر دارایی خود در سایر نقاط مانند پرند که قیمت پایینتری داشت ثبت نام کرده و از گردونه مسکن مهر خارج نشوند. 
با وجود آن افزایش قیمت اولیه، تعدادی ثبت نام خود را انجام داده و تا به امروز نیز اقساط خود را واریز کردند و حالا درست چند روز قبل از زمان واریز قسط سوم،با افزایش قیمت دیگری مواجه شدند. 
اینبار قیمتها از 20 تا 32 میلیون تومان به 28 تا 42 میلیون تومان افزایش یافته است و شرکت عمران پردیس با تکیه بر جمله ( این قیمتها قطعی نیست ) همچنان راه را برای افزایش قیمتهای آتی باز گذاشته است.
تمام این اتفاق ها در شرایطی است که مسوولان مسکن مهر پردیس از هرگونه پاسخگویی خودداری می کنند و با وجود تجمع های گسترده متقاضیان در مقابل شهرک عمرانی پردیس بازهم تغییری در سیاست ها اعمال نشده است. 
از سویی دیگر، در روزهای اولیه ثبت نام مسولان عمران پردیس، قول انتخاب واحد و عقد قرارداد اولیه را بعد از واریز 70درصد آورده متقاضی،یعنی بعد از واریز قسط سوم داده بودند.اما این روزها که زمان وعده داده شده رسیده است،با وجود این افزایش قیمت،عقد قرارداد را علاوه بر دریافت 70 درصد آورده،منوط به پیشرفت 70 درصد پروژه کرده اند. 
حال سوال اینجاست،مگر وعده اولیه این نبود که دریافت مبالغ متناسب با پیشرفت پروژه باشد؟ پس چرا دریافت اقساط با پیشرفتی که از پروژه ها دیده می شود تناسب ندارد؟مگر نه اینست که این مطالبه سریعتر به منظور جبران افزایش قیمت مصالح و مهار تورم در این پروژه بوده است؟ 
تورم و افزایش قیمتهای افسار گسیخته در سکه،دلار،اتومبیل در ماههای اخیر بر هیچ کس پوشیده نیست. تکلیف کسانی که با این افزایش قیمت مسکن مهر ناچار به انصراف می شوند چیست؟ تنها راهی که دولت پیش پای این افراد قرارداده، دریافت اصل آورده خود همراه با سود سالانه 8 درصد است که دولت برای این مبالغ در نظر گرفته است. یعنی کسی که به طور متوسط از 6 ماه پیش،20 میلیون در این پروژه سرمایه گذاری کرده است میتواند نهایتا 20 میلیون و 300هزار تومان پس بگیرد. در حالی که این رقم در همین زمان در بازار سکه یا اتومبیل حدود 40 میلیون تومان شده بود. 
البته جامعه راه حل دیگری هم پیش پای این افراد گذاشته است.به لطف وجود دلالان می توانند امتیاز مسکن خود را در بازار آزاد بفروشند. با این کار برای تمام عمر خود را از امتیازهای دولتی مربوط به مسکن محروم می کنند تا اندکی ضرر وارده به سرمایه جزیی شان را جبران کنند و به این ترتیب مسکنی که دولت وعده داده بود تا سرپناهی برای قشر ضعیف جامعه باشد، دست به دست چرخیده و سرانجام نصیب قشر دیگری می شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط omid در تاریخ 1393/02/28 و 13:57 دقیقه ارسال شده است

با سلام
من مرداد ماه ثبت نام کردم و پول را تا 28 میلیون پرداخت کردم متولد اراک هستم و از سال 80 تهرانم و اجاره خانه خانه مادر خانومم که من ازشون اجاره کردم هم آوردم و در مرحله اول تایید شد الان که قرارداد رو تحویل گرفتم باز هم شرایطم بررسی میشود این به چه صورتی است آیا در مرحله اول تایید شده در مرحله دوم تایید نمیشود؟
شکلک

این نظر توسط میثم در تاریخ 1392/04/17 و 22:02 دقیقه ارسال شده است

واقعا باید پاسخگو باشن من و جمع کثیری که میشناسم از متقاضیان این اضافه قیمت رو پرداخت نمیکنیم باباجان بخدا کار خونه پول چاپ کنی نداریم که . من نمیدونم این آقایونی که یهو تصمیم میگیرن پول اضافه بگیرن چه فکری میکنن همین 3 تومنی که حرفشه بخدا باید 1سال طول بکشه تا بتونیم جم کنیم مثل اینکه حواسشون نیس ما مستاجریم وماهی خدادتومن اجاره میدیم . بقیه حقوقم میزاریم تا سر سال بشه 2 تومن. از خورد و خوراک و تفریح زدیم تا به آرامش برسیم اما کووووووو؟؟؟؟؟؟؟ هیچ خبری نیس من از حقم نمیگذرم نه این دنیا نه اون دنیا
پاسخ : بنده هم طبق برنامه ریزی هایم 20 میلیون تومان واریز کرده ام و متاسفانه با این بی برنامه گی ها نمیتوانم بسازم و همانند شما طاقتم پایان یافته و مثل گذشته اعتمادی به حرف های این به ظاهر مسلمانان ندارم.اما چره ای نیست جز تحمل!
به امید آنکه مسکن ظلم! پردیس دیگر افزایش قیمتی نداشته باشد!

این نظر توسط ali در تاریخ 1392/04/17 و 21:56 دقیقه ارسال شده است

امتیاز مسکن مهر به راحتی خرید و فروش میشه. اونوقت منی که 40 سال دارم و متاهل هم نیستم شرایط گرفتن مسکن مهر رو ندارم
پاسخ : ان شاالله برای افرادی بسان شما هم فکری اندیشیده شود.البته میتوانید خوشحال باشید که برای شما خواب ندیده اند.ما که با ثبت نام در این پروژه ها اشک از چشمانمان بابت طرح های احمقانه مسئولین جاری شده!
پاسخ : ان شا الله که مشکلتون حل بشه


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 710
  • کل نظرات : 909
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 2738
  • آی پی امروز : 63
  • آی پی دیروز : 168
  • بازدید امروز : 334
  • باردید دیروز : 562
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 16
  • بازدید هفته : 334
  • بازدید ماه : 9,072
  • بازدید سال : 138,698
  • بازدید کلی : 5,216,373